Saturday, 20 April 2013

APRIL - STEPS

Tak to leciało z kwietniową panienką:

1. Na tle akwarelowym z lostandtaken.com naszkicowałam w photoshopie na kolejnej warstwie dziewczynkę ustawiając tryb warstwy na "mnożenie".
2. Pod spodem na tło nałożyłam dwie ciemniejsze warstwy z fakturą papieru. Zanikanie ustawiłam przez dodanie gradientu na masce warstwy.
3. Na kolejnej warstwie pędzlem z kryciem ustawionym na 100% pokolorowałam obrazek.

W tym miejscu stwierdziłam że wszystko wygląda beznadziejnie i szkoda czasu. Zniechęcona poszłam spać.
Ale następnego dnia znów otworzyłam plik i dłubałam dalej.

4. Dodałam kolejną warstwę z pomalowanym akwarelą papierem i za pomocą maski wymazałam wszystko poza pokolorowanymi obszarami.
5. Na następnej warstwie ustawionej na tryb "nakładka" dodałam kolorów sukience, skórze i parasolowi.
Lubię ten tryb bo pozwala kolorować warstwy pod spodem nie zamazując ich faktury.
6. Chmury powstały poprzez dodanie nad tłem warstwy którą pomalowałam pędzlem z kolorem białym, zamalowując obszary tła.
7. Kwiaty to kolejna warstwa z papierem z akwarelą, powstały poprzez zamalowywanie niechcianych obszarów na masce warstwy. Tak samo dodałam kałużę.
8. Ostatnia warstwa to krople, białe linie na kwiatach, dopracowywanie.
9. Na koniec, po zrobieniu kopii warstw i jej spłaszczeniu,  za pomocą obrazek> dopasowania> kolor selektywny zrobiłam ostateczną korektę kolorów.


Pewnie powyższy opis będzie niezrozumiały dla osób, które nie obcują na co dzień z Photoshopem, a możliwe że i dla tych którzy obcują również :)

Dlatego dorzucam filmik pokazujący nakładanie kolejnych warstw obrazka, które stworzyły całość.

In Polish it must be hard to understand, but in (my terrible) English it can be a dissaster, but let's try, shall we?

1. I opened texture from lostandtaken.com and drew a sketch of a girl on new layer ( blend mode'multiply')
2. I added new texture above background and applied a mask with gradient.
3. On next layer I painted picture with brush (100 % opacity )

At this point I thought everyting looks hopeless and I went to sleep :) but next day I opened my work once again and continued the fight.

4 .I added new watercolour paper layer and masked everything what was not the girl and umbrella. I added colours on new layer with 'overlay' mode.
5. Clouds was made by painted with white colour on another layer
6. Flowers and plash I made as in 4 piont.
7. On highest layer i added rain drops.
8. At the ans I coppied all layers ansd merged them in one and add adjustements( image>adjustment>Selective colour)


Odtwórzcie sobie w jakości HD :)


2 comments:

  1. Piękne !

    Ostatnio jak byłam w Empiku od razu zauważyłam okładkę książki "Królewna Śnieżka" .. czyzby to rysowała Lav? :D:D od razu poznałam Twój styl no i kupiłam książkę :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. No proszę, a ja myślałam że Śnieżka dla Wilgi nie jest do końca w moim stylu :D ale no kurczę widzę że jednak jest , skoro rozpoznawalna. Elu miło mi jak 150!

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...