Wednesday, 20 March 2013

STEP BY STEP

Jak obiecałam, poniżej proces malowania ilustracji.

1. Zaczęłam od szkicu ołówkiem na papierze do pasteli. 
To było pierwsze jego wypróbowanie i niestety, nie bez powodu nie nazywa się papierem do akwareli- jest za cienki i widać na nim zbyt mocno pociągnięcia pędzla.
2. Następnie obficie zmoczonym dużym pędzlem zaczęłam dodawać kolory(ekoliny) uważając by nie nanieść ciemnych barw na twarze postaci.
.

3. Bardziej szczegółowe potraktowanie obrazka farbami. Zmieniłam pędzelek na mniejszy.
W związku z tym, że farba zbyt się rozmywała na papierze, ciężko było dopracowywać szczegóły. Dlatego do akcji ruszyły Copic Markery z pędzelkowymi końcówkami.
4. Ostatnim etapem było nałożenie pasteli w kredce. Świetnie wyglądają na ciemnym tle  i ładnie się sprawdziły przy dopracowywaniu twarzy.
Na koniec zestawienie twarzy kobiety z wszystkich etapów.
W przeciwieństwie do mężczyzny , który ma być  Erastem Pierowiczem Fandorinem, kobieta nie jest żadną konkretną postacią z książek, raczej ma wyobrażać te wszystkie tajemnicze piękności jakie przewijają się przez karty serii :)


That's how process looked like:

1. Sketch on pastel paper ( pastel paper was a mistake- it's too thin)
2. I covered paper with ecoline, trying to skip faces.
3. I tryied to finish details with ecoline too, but paint was spilling over on paper so I used Copic Markers
4. I finished work wit soft pastel pensils. They look quite good on dark bacground.
Hope you like it!


4 comments:

  1. Patrze na twoje obrazki i nie mogę wyjść z podziwu *.* Jesteś niesamowita ! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nieprawda. Jestem samowita!
      Ale i tak mi bardzo miło !!!!

      Delete
  2. Etapy powstawania wyglądają niesamowicie, dla takiego laika jak ja :)
    Świetna ilustracja :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dzięki. Alinko, a Ty nigdy nie próbowałaś się z rysowaniem?
      Coś mi mówi że polubiłabyś to :)

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...