Saturday, 16 March 2013

FROM MOSCOW WITH LOVE

Nigdy nie ciągnęło mnie w odwiedziny do naszego "Wielkiego Brata".
Rosja  XXw, i XXIw  budzi mój niepokój. Za to wskoczyć do dziewiętnastowiecznego miasta będącego malowniczym tłem intryg w "Radcy stanu"  Borisa Akunina oraz innych książek z serii, to co innego!
Przygody Erasta Pietrowicza Fandorina, jego błyskotliwość, ujmująca nieporadność w kontaktach z (co książka innymi, a jakże!) kobietami to bardzo wciągająca lektura.
 Bond, przy elegancji i subtelności rosyjskiego bohatera, wydaje się obdarzony czarem ziemniaka, a jego płaskie podboje wśród płci pięknej raczej nie przysparzają mu mojej sympatii.
W każdej z przygód Fandorina oczywiście pojawia się fascynująca piękność, jednak Erast - mimo poważnego podejścia do spraw damsko-męskich zwyczajnie nie ma szczęścia w miłości. Jest za to niebywałym farciarzem w grach losowych, w myśl znanego przysłowia.
Intrygi, śledztwa, zbrodnie, romanse, złodziejski świat moskiewskiej Chitrowki, salony arystokracji, damy z wyższych sfer i z półświatka, niebanalni bohaterowie i czarująca Rosja schyłku wieku - wszystko to sprawia że serię o Fandorinie na pewno przewertuję od deski do deski.
Następny w kolejce : "Koronacja".


Ekoliny + pastele suche w kredce.
Ecoline + soft pastels in pensils

Uwielbiam dziewiętnastowieczną modę!
I just love the fashion of XIX century!

Obpstrykałam również etapy powstawania pracy, których nie omieszkam pokazać w niedalekiej przyszłości :)


I'm in love with XIXth century Moscow and it's Fandorin's series fault.
It's a huge portion of intriguing detective story, with little bit of romance and full of contrast Russia in the bacground.
All that Bond  looks flat compare to brilliant, introverted and incredibelly lucky (but not in love) Erast  Fandorin- main chararacter of Boris Akunin books.
I just swallow the stories one by one!

6 comments:

  1. Urzekający obrazek ! Z niecierpliwością czekam na etapy powstawania, gdyż jest to naprawde ciekawe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. :D Jak tylko doprowadzę do przyzwoitego wyglądu zdjęcia z telefonu pokażę wszystko!
      Tajemniczy Galu Anonimie ;)

      Delete
  2. W takim razie czekam :D

    ReplyDelete
  3. Co prawda dziewiętnastowieczna Rosja zawsze najmocniej kojarzy mi się z Petersburgiem, "Białymi Nocami" Dostojewskiego,"Newskim Prospektem" i "Szynelem" Gogola. Ale skoro tak zachwalasz Pana Akunina, to trzeba będzie spróbować tego klimatu. Twoja interpretacja wizualna bardzo do tego zachęca :)

    ReplyDelete
  4. Mam duże zaległości jeśli chodzi o literaturę rosyjską. Właściwie mam na koncie głównie sztandarowe powieści.
    Akunin to raczej lekka acz przyjemna rozrywka niż arcydzieło literatury :)Ale dzięki niemu znowu mnie ciągnie na wschód.

    ReplyDelete
  5. S u p e r !

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...